a day like everyone else

happyday today. vet inte varför egentligen, det bara är det liksom! GÖTT!
slutat för en och en halv timme sen, men har suttit och pluggat och nu väntar jag på mamma och rolle. duktig flicka! kanske har jag börjat ta tag i mitt liv? jo, till viss del iallafall. ska åka till axevalla när dom kommer, berra startar.
finns inte mycket mer att säga.

bara för att sandra är så intresserad om hur det går med mitt hästliv ska jag kanske inte glömma bort att uppdatera lite om gårdagens träning! först och främst tokstressar vi hem, slänger i oss lite mat, skyndar oss att fixa hästen och drar sen iväg. är där kvart i sex, som planerat. och mycket riktigt, som jag hade sagt hela dagen, då börjar träningen sju. som jag sa! men mamma är ju lika envis som mig, men denhär gången fick hon allt skylla sig själv! så då fick vi glida runt i floby, köpa en tidning och fördriva tiden. KUL! jag som hade kunnat plugga den timmen, sen om jag hade gjort det, det är en annan femma. men iallafall, träningen gick bra. inte perfekt, men bra. fast det är väll det som är grejen, att det inte ska vara perfekt. han var väldigt stressig, troligtvis för att det var så många idag och johans ridhus är inte så himla stort. hästar överallt, hinder överallt, likamed alldeles för mycket för min bushäst! han på marken skötte han sig riktigt, riktigt bra. johan var jättenöjd med honom, sa att vi gör så stora steg för varje gång. riktigt kul att höra! och för första gången sen jag fick honom, det vill säga tre år, så trotsade han lite i hoppningen. stannade två gånger på ett hinder som han hoppat hundra gånger, trots att vi kom rätt och allt. och alla som känner mig vet hur jag blir då. FÖRTVIVLAD. men det var ju inget fel med det, jag blev bara chockad att han gjorde det, han som aldrig har stannat! men jag överreagerar alltid, töntigt. men sen gick allt som en dans! han har blivit så himla lydig och spänstig och det måste jag lära mig och rida efter det. lite kommunikationsmissar, men snart sitter det med. puss på världens bästa sune! och johan överöser sune med beröm och det är jättekul att han tror på honom!=D


Kommentarer
Postat av: SB

bra emma,nu har jag fått min vanliga dos av din summering av johan-träningen, alltid lika kul=D

2008-11-18 @ 17:27:30
URL: http://sandrabergstrom.blogg.se/
Postat av: rebecka

Jag gillar dig och din sune! :D

2008-11-19 @ 18:49:56
URL: http://rebeckasahlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0