vi är förlorade, vi två

efter två dagars frånvaro, på grund av att blogg.se och min dator inte har varit dom bästa vännerna, är jag nu äntligen tillbaka i bloggvärlden igen. har haft så mycket att skriva om och det har verkligen kliat i fingrarna. klart att det är så när man inte kan göra något åt saken!
dom sista dagarna på lovet har varit som en berg- och dalbana. positiva och negativa, glädje och sorg. upp och ner helt enkelt. tisdagskvällen finns det inte så mycket att berätta om, endast att kvällen tillbringades hos hannah, att jag har världens galnaste vänner och att dom är bäst i världen! gårdagen spenderades också hos hannah. hann med att gå på bio en sväng med, the day the earth stood still. den var väll inte dålig, men inte bra heller. fattade inte riktigt poängen!

och idag började i skolan igen. och jag vet att jag aldrig i hela mitt liv har haft så mycket ångest över att skolan ska börja som jag hade nu. helt sjukt. inte ångest för läxor, prov och tidiga uppstigningar, för just nu känns det inte ett dugg viktigt. jag vet bara att det kommer vara en tuff och jobbig tid ett tag framöver, och det känns tungt. och vilken första dag.. våran klass och a-klassen hade inga lektioner idag, vi samlades bara vid elva, prästen, rektorn och mattias mentor pratade. sen fick vi bara vara tillsammans och invänta minnesstunden som var vid två. trodde faktiskt att dagen skulle vara mycket värre än vad den var, men mitt i allt det jobbiga, mellan alla tårar och frågor, kändes det på någotvis mycket bättre. troligtvis för att man fick träffa alla andra, prata och bara vara. och minnesstunden, jag vet inte vad jag ska säga. det vara bara så himla fint! och självklart fick vi skriva en hälsning i en bok, till minne av mattias. det är fortfarande lika overkligt att det aldrig kommer sitta någon tolle vid bordet och lira poker, med sitt leende och sköna kommentarer. mina tankar går till familj, närmaste vänner, vänner, bekanta, osv. det är ett hårt slag för alla. och självklart går mina taknar till dig, mattias. vi saknar och tänker på dig! jag hoppas att du har det bra, att du mår bra nu. jag kommer att minnas dig och ditt leende, dina sköna kommentarer och din stora passion för sport och framförallt AIK.
vila i frid nu, mattias "tolle" tholerus.

dagen har förövrigt besått av en snabbis på stan med nina, hemfärd vid halv fyra, ridit mitt vilddjur till häst för första gången på två veckor. galen, for och hoppa åt alla håll och kanter, men jag höll mig kvar och han var nöjd och belåten efteråt! och tillsist hamnade jag framför ett par AA-avsnitt och jag har även hunnit varit social med "låtsassläkten" nu på kvällskvisten. bra jobbat, plus till mig!
imorgon kommer världens bästa sandra och jag är så pirrig! wiieeee liksom! på köpet fick hon även med sig min lillebror, lybb henne! han bestämde att han skulle med, nu ikväll. bra framförhållning! men jag är glad att lillgrabben följer med också. slänger in ett inlägg senare. PUSS




vill bara gratulera herr hellström för grammisen han vann igår
årets bästa manliga artist
vem skulle annars vunnit om inte världens bästa H.H




dimmiga dar, det där var fina dar
men jag såg aldrig riktigt var vi var

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0