faller som käglor på en bowlingbana

så om han viskar, hur mycket han älskar dig
pay no mind, för ingen kan vilja ha dig mer än mig
och akta dig för människor, för människor gör en illa om dom kan
och var försiktig, du har mitt liv i din hand

johan-träningen gick hur bra som helst igår. tror aldrig att han har varit så fin som han var. mycket markarbete, smidighet och lydnad som vanligt. sen några kluriga omhoppningssvängar om en liten bana på slutet. både jag, mamma och johan var jättenöjd med sune och min ridning. det är så roligt att det blir bättre och bättre för varje gång!
efter träningen skulle jag provrida ett femårigt halvblodsto, relativt nyinriden. gick hur bra som helst, tills hon blev rädd för nått, hon flög åt ena sidan och jag åt andra, rakt in i hindret med huvudet före. kände inget då, så det var bara upp och hoppa och på't igen! fin och trevlig häst! men efteråt fick jag världens huvudvärk och mådde illa. så jag blev hemma idag, då jag troligtvis fått en liten hjärnskakning. har därför bara tagit det lugnt idag, hjälpt till lite i stallet bara.
dom som äger clerk, "våran" nya hingst, är här. tre norrbaggar och tommy. jag förstår inte varför alla norrmän pratar så mycket? jag tycker alltid att det är lika jobbigt att förstå, iallafall när dom pratar riktigt mycket norska! men, ikväll ska vi åka på travet med hela högen, tvungen att följa med och vara social. förstår inte hur mycket pengar man har om man råd till att köpa en häst för över tio mille? galet! sen åker jag hem till hannah! wiho!
PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0