johan-träning

yes, ännu en grymt bra träning är avklarad! blev en massa olika övningar, målet var att få hästarna följsamma, lugna och lydiga. det var mycket att tänka på, vilket är bra träning för min lilla ponny som ibland kan tycka att det är roligare att spana in alla snygga brudar än att koncentrera sig. viktigast av allt är ju såklart att han är så snygg som möjligt! den stora, ståtliga hingsten kom fram idag också, men han skötte sig utmärkt ändå. det enda lilla problemet var en oxer som jag fick hjärnspöken av, men efter två försök var det lugnt igen. annars var allt super! hoppade lite olika svängar och liknande, tillslut låg hindrena runt 110-120 och det kändes som sune bara klev över dom. min älskade lilla plutt! maria var där och tittade och hon tyckte att han hade blivit jättefin bara den senaste månaden. kuul!
amanda bjöd även på tårta idag, då det var hennes sista träning med oss. nu blir det storhäst för hennes del! tråkigt, fast jag förstår henne också. naomi är en trevligt pålle!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0